søndag den 30. juni 2013

Afsked

Yngstebarnet er netop blevet færdig med 9. klasse og i den anledning havde klassen samlet sammen til blomster til deres lærere og jeg var blevet bedt om at lave et kort til hver buket.

Der var frie hænder mht kortene til lærerne, så besluttede at de skulle relatere til de fag klassen havde haft dem i (nogen af lærerne havde de haft i flere fag, så der måtte jeg vælge, hvilket fag jeg syntes det skulle være).

Jeg er inde i en periode med ringe nattesøvn og det har sparket energien i bund, så alt bliver mere eller mindre lavet i sidste øjeblik og alt bliver heller ikke helt som jeg gerne ville det, men det er der ikke så meget at gøre ved. Bl.a. blev det sidste af kortene jeg viser her lavet ca ½ time før jeg selv skulle ud af døren og samme dag de skulle bruges blev de 3 sidste kort lavet.

Blomsterne blev overrakt til translokationen. En af deres lærere (som de i øvrigt kun havde haft i 2 år) var stoppet og var derfor ikke på skolen den dag, så datteren tog en beslutning om, at der så istedet også blev en buket til skoleinspektøren.

Til deres engelsklærer var der dette kort, har brugt dies fra Marianne Design (Big Ben og "Frimærke"), skyen er en fiskar punch, thanks er stemplet på, flaget er fundet på nettet og så er der brugt guld stickles.

 På kortet til deres matematiklærer brugte jeg en template samt distress ink til baggrunden, linealen i siden er fra en embossing folder, blomsten er en Cherry Lynn die, teksten er printet.

Uglen med bogen er skåret på "kamelen", mens a b c er kørt igennem big shot, på den embossede baggrund er der brugt diffuser.

Kortet til tysklæreren syntes jeg var det sværeste at lave og det bærer det også præg af (samt det var i næsten sidste øjeblik det blev lavet). Til baggrunden blev der taget en kopi fra ordbogen og brugt og Berlin er skåret på "kamelen".

Jeg var ret blank, da det kom til kortet til deres fysiklærer (kunne jo bare have valgt et af de andre fag han havde haft klassen i, men det ville jeg heller ikke), så kom på den gode ide printe Grundstoffernes periodesystem ud i i flere eksemplar og så blev de ellers klippet ud og klistret sammen med selvklæbende tape, så der kom lidt højde på, den sidste blev klippet lidt fra hinanden og noget af det blev sat på med selvklæbende tape og andet med 3D puder. Det ses ikke så godt på billedet, men det kom til at se vild fedt ud og var vist også det kort, der havde vakt mest beundring hos modtageren.

Til sidst kortet som kom på inspektørens kort, de har ikke haft ham i nogen fag, så det var lige det med at finde på et eller andet "genialt", så det blev bare til en bil stemplet på mønster karton.

Denne uge har virkelig trukket tænder ud på energikontoen og der har været tryk på, men jeg har NYDT den.
I tirsdag satte jeg studenter huen på ældstebarnets hoved, åh hvilket stort og stolt øjeblik for moderen! Bagefter var ungernes far + stedmoder, mine forældre samt en af ældstebarnets klassekammerater med hjemme og spise sandwich, virkelig hyggeligt. Onsdag var der både galla på gymnasiet samt translokation på yngstebarnets skole, så måtte desværre vælge yngstebarnet fra, men kæresten min tog med yngstebarnet, mens jeg drog ud på gymnasiet.
Hold op hvor var det et imponerende syn at se de glade unge mennesker ankomme til deres galla i deres fineste tøj og i kreative køretøjer. Derefter blev der danset lancier og så blev forældrene sendt hjem. Fredag var der dimission og derefter lastbilkørsel, vi modtog en flok glade, TRÆTTE og berusede unge mennesker ca. 10 minutter i midnat og der manglede de stadigvæk 3 stop. Tidsplanen holdt de helt fint, de kom kun et par minutter senere end tidsplanen, det var ret godt klaret.

Egentlig burde jeg sætte mig hen og få lavet videre på kreationen til næste weekend, hvor mine forældre fejre guldbryllup samt lave det sidste til Pips fødselsdag (kortet er lavet), men tror sengen vinder lige her og nu er så træt at jeg knap ved hvad der er op og ned. Nå ja, der er også lige en tale, der skal skrives til næste weekend.

Forsat god søndag.


6 kommentarer:

  1. Sikke kreativt tænkt med kortene til lærerne. Fine kort der blev ud af det :)

    Håber du snart får lidt mere overskud til det hele.

    Knus :)

    SvarSlet
  2. WAUW det var også godt nok noget af et program, så kan da nu godt forstå energi kontoen er gået lidt i underskud, da alt det daglige jo også altid skal passes også. Så synes faktisk, du har gjort det ret godt denne uge, og kortene blev da virkelig gode og flot lavet, så tag du bare en fridag idag og få pustet lidt ud igen ha ha ha.

    SvarSlet
  3. Stort tillykke med alle ungerne.
    Super fine kort, kan godt forstå fysiklæreren blev imponeret.
    Håber du for samlet energi sammen til næste uge og guldbryllupet.

    SvarSlet
  4. Hej Supermor.
    Du er da helt utrolig. Sikke nogle flotte kort - især fysiklærerens kort er da genialt.
    STORT tillykke med ungerne. Tænk hvad du har oplevet og udrettet den sidste uge. Hvis du er så træt at du ikke kan sove ordentligt, så kan jeg virkelig godt forstå det.
    Kan du SÅ passe på dig selv. Du har endnu en stor ting forude, og det er jo vigtigere end både blog og kommentarer - og alt muligt andet lige nu.
    God arbejdslyst og god fornøjelse med det hele.
    Knus.

    SvarSlet
  5. WAUUU - nogle fede kort - især det med det periodiske system :)

    SvarSlet
  6. Flotte kreative kort!
    Tillykke med ungerne.

    SvarSlet